Stærk ledelse, optimering af produktionen, international ekspansion og fornyet fokus på kundeservice har leveret exceptionelle resultater for specialisten i lager- & logistikløsninger, Constructor Group.
Salget i lagerdivisionen, der markedsfører sig over hele Europa under mærkerne Constructor, Kasten, Dexion og PSS, steg med mere end 11% i 2016. Dette tal overgår markedsudviklingen i branchen, der typisk har set lave vækstrater de senere år. Resultatet styrker samtidig den nye strategi, indført af Frank Pohl, CEO for Constructor-koncernen, der overtog jobbet for 2 år siden.
Siden da har virksomheden oplevet en 20% stigning i salget til Norge, Finland og Holland, samt på de store tyske og britiske markeder. En anden gevinst er den øgede rentabilitet via omstrukturering og udforskning af nye markeder.
Et eksempel er optimeringen af koncernens produktions- og supply chain-organisation. Denne omfatter udviklingen af en produktions- og logistikbase i Rusland, der tager højde for fremtidig ekspansion, fordi Constructor er den eneste vestlige europæiske producent af lagerudstyr med lokal produktionskapacitet.
One Team: Fuldt engagement
En vigtig faktor for succesen er den fornyede vægt på kollektivt ansvar, der omfatter alle medarbejdere og partnere via One Team-initiativet. One Team handler om at arbejde i harmoni, uanset funktion eller placering, og at yde ekstraordinær kundeservice.
Takket være sunde ordrebøger er Frank overbevist om, at virksomheden er godt i stand til at modstå de potentielle udfordringer, der ligger forude:
"Takket være et øget samarbejde med ’blue chip’-kunder gennem det sidste år, ser det ud til at vi kan levere endnu et år med vækst og værdiskabelse for alle vores interessenter - kunder, aktionærer og medarbejdere.
Ser vi fremad, vil vi nok se flere politiske omvæltninger i Europa, og det bliver bestemt udfordrende. Vores erfaring betyder, at vi er godt rustet til at fortsat at kunne levere kvalitetsprodukter og -tjenester."